HANDELSBETINGELSER

Disse handelsbetingelser omfatter køb af varer af private forbrugere på websitet til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

 

Indhold

1 Virksomhedsoplysninger

2 Anvendelse

3 Bestilling og betaling

4 Levering

5 Fortrydelsesret

6 Reklamationsret

7 Persondata

8 Cookies

9 Lovvalg og værneting

10 Klageadgang

11 Forbehold og ændringer

 

1. Virksomhedsoplysninger

newlinehalo.dk (herefter websitet) ejes og drives af 
hummel A/S (herefter hummel)
CVR-nr. 81198411 
Balticagade 20
8000 Aarhus C

support@newlinehalo.dk 

+45 88 70 49 50

 

 2. Anvendelse

Du læser disse handelsbetingelser, fordi du bruger et af hummels website(”website”). Handelsbetingelserne udgør en juridisk bindende aftale mellem dig og hummel og hummels indbyrdes forbundne virksomheder (som vi benævner ”hummel”, ”vi”, ”os” eller ”vores”) vedrørende bestilling af varer, som er tilgængelige på websitet.

Læs disse betingelser grundigt og tjek, at dine bestillingsoplysninger er fuldstændige og korrekte, før du afgiver din bestilling. Hvis du mener, at der er sket en fejl, beder vi dig kontakte vores kundeservice.

Din brug af websitet er også underlagt hummels Persondatabeskyttelse og Cookies.

 

3. Bestilling og betaling

For at handle på websitet skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Sådan køber du varer på websitet:

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”kurven”. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Gå til kurven” eller ”Gå til kassen” for at gå til check-out. Her indtaster du dit navn, faktureringsoplysninger og evt. leveringsoplysninger, e-mail, tlf.nr. og vælger betalingsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bekræft og betal” og derefter trykker på ”gennemfør”. Herefter har du gennemført ordren og betalingen.

Vi tager forbehold for, at ordren ikke går igennem, selvom du følger overstående steps. Det kan skyldes, at betalingsmetoden eller betalingsinformationerne ikke er korrekte. Hvis du oplever problemer med betalingen, beder vi dig kontakte kundeservice.   

 

Betalingsmuligheder     

Betalingsmulighederne fremgår, når du ”går til kurven” og vises også som en del af check-out under ”betalingsmuligheder” Vi tilbyder ikke andre betalingsmuligheder end dem, der fremgår her – og beder dig ikke om at forsøge at betale med andre midler.

Vi trækker først beløbet fra din konto, når din ordre forlader vores lager. Dette gælder, hvis du betaler med kredit- eller debetkort. Hvis du derimod betaler ved direkte bankoverførsel som fx. Sofort, giver du tilladelse til at trække beløbet med det samme.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling – også kaldt ordrekvittering.

Der er først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en mail fra os med leveringsinformationer. Denne mail bekræfter dit køb.  

 

Vores ret til at afvise eller annullere en ordre

Vi forbeholder os retten til at annullere en bestilling, hvis en af følgende situationer sker:

  • Varen er udsolgt/ikke på lager.
  • Dine faktureringsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke bekræftes.
  • Du er under 16 år, eller under en højere alder, hvis alderskravet for at indgå en aftale med hummel, er højere i henhold til gældende lovgivning.
  • Der var fejl i den pris, som blev vist på websitet
  • Vi kunne ikke levere til den adresse, som du har oplyst.

 

4. Levering

Under siden ”Levering” finder du mere information om, hvem der leverer din pakke og hvor lang leveringstid, du kan forvente. Du vil også i check-out’en kunne se, hvilken transportør du kan vælge til at levere din pakke.

Vi sender kun ordrer fra vores lager på hverdage, og der må derfor påregnes længere leveringstid, hvis du laver en bestilling op til en weekend eller helligdage.

Vi kan kun levere til en leveringsadresse, som befinder sig i et af de lande, der fremgår som muligt i check-out eller under siderne ”Levering”.

Vi bestræber os på at sende ordren samlet, men ved større ordrer kan vi være nødsaget til at sende ordren i mere end 1 pakke. Du vil få besked fra transportøren med leveringsoplysninger, hvis vi har sendt dig mere end en forsendelsespakke.

 

Gratis levering

Vi tilbyder gratis fragt, når din ordre overstiger en vis fragtgrænse. Dette tilbud gælder kun, hvis du vælger en af vores standardleveringer. Standardlevering vil automatisk stå som gratis, når du er i check-out. Fragtgrænsen, der bestemmer, hvornår du får gratis fragt står beskrevet under ”Levering”.

 

5. Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på websitet. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Du har modtaget den, når den fx er lagt i din postkasse, når den efter aftale med dig er lagt i et skur eller lignende, eller når den er afleveret på din arbejdsplads. Er varen lagt i en pakkeboks eller pakkeshop, starter fortrydelsesfristen først, når du har afhentet den i pakkeboksen/pakkeshoppen. Henter du ikke pakken inden for fristen, vil pakken blive returneret til os.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

Du skal inden udløbet af fortrydelsesfristen give os skriftlig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til kundeservice – herefter har du 14 dage til at returnere varen. Alternativt kan du vælge at returnere dine varer inden for fortrydelsesfristen. Dette ser vi også som anvendelse af fortrydelsesretten.

 

Varer undtaget af fortrydelsesretten

Der er ingen fortrydelsesret på varer, som er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det omfatter, men er ikke begrænset til, tøj, sko og genstande der påføres tryk eller broderi på kundens foranledning. Dette er tydeligt beskrevet ud for varebeskrivelsen på de varer, hvor dette er gældende.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Returnering af ordren

Du kan finde praktiske oplysninger om, hvordan du returnerer en ordre under siden ”Returnering”.

Vi betaler returfragten – dog ikke hvis du er kunde fra Romanien, Tjekkiet, Slovenien og Slovakiet.

Vigtigt! Har du flere ordrer, du vil sende retur, kan du ikke sende dem i én pakke. Du skal sende ordrerne seperat, og dermed bruge det returlabel, der passer til ordren. Ellers kan ordren ikke refunderes.

Bemærk venligst: Alle returnerede varer skal returneres i samme tilstand, som du modtog dem. Det vil sige, at varerne ikke må være beskadiget, beskidt eller brugt (til andet end at prøve dem på), og at alle primærker og labels skal være intakte. 
 

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

- du reelt har taget varen i brug

- varen bærer præg af udefrakommende lugte såsom parfume eller røg eller viser anden tegn på brug/slitage

- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

- du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

- varens plombering eller emballage mangler eller er i betydeligt forringet stand i en grad, der påvirker varens værdi.

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Gratis gave

OBS! Varer, tilføjet til ordren uden gebyr, dvs gratis gaver i forbindelse med kampagner, kan ikke returneres seperat. Hvis du ender med at returnere ordren, hvor du fik din gratis gave, skal du også returnere din gave – hvis dette ikke sker, forbeholder vi os retten til at beholde et beløb svarende til gavens værdi. Gaven er kun tilgængelig i en periode, som er specificeret med dato eller med "så længe lager haves". 

 

Fejlagtigt returneret vare

Vi er ikke ansvarlige for varer, der fejlagtigt returneres til os. Det betyder, at vi ikke kan sende den fejlagtige returvarer retur til dig.

 

Bytteservice

Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Derimod kan du returnere din ordre, og vi kan derefter refundere dit køb, så du kan lave en ny ordre. Varer købt på udsalg eller med rabatkode, kan kun bestilles på ny med samme tilbud, hvis tilbudspriserne stadig er gældende på shoppen.

 

Tilbagebetaling

Når din returnering er registreret på vores lager, vil vi hurtigst muligt behandle denne og refundere din betaling. Bemærk, at der kan gå op til 14 dage fra du sender din returordre til vi har refunderet dig pengene. Bemærk, at PayPal har en ekspeditionstid på 30 dage.  

Så snart din returnering er blevet behandlet, vil du få en bekræftelsesmail fra os. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Hvornår pengene er på din konto afhænger af din bank samt hvilket betalingsmiddel du anvendte, da du bestilte.

 

6. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du kan få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt. Du kan reklamere ved at kontakte vores kundeserive. Når du reklamerer, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er samt vedhæfte et billede af reklamationen og oplyse dit ordrenummer.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Dette er nemlig dit bevis på, at du har sendt varen retur. Ved reklamationer udsteder vi et returlabel til dig, hvor fragten allerede er betalt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Farver på hjemmesiden

Selvom vi har gjort alt for at få vist farverne nøjagtigt, kan vi ikke garantere, at din computers visning af farverne korrekt afspejler produktets farve. Farven på dine produkter kan derfor variere lidt fra disse billeder. Og vi tager ikke ansvar for, hvis farven er anderledes end i virkeligheden.

 

7. Persondata

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt. 

 

8. Cookies

Ved at benytte websitet accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på hummel, samt hvorledes du sletter cookies, så klik her.

 

9. Lovvalg og værneting DK Ejer

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.

 

10. Klageadgang 

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og via vores kontaktformular.  

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr.

 

11. Forbehold og ændringer

Hummel kan uden varsel ændre handelsbetingelserne ved at lægge de reviderede handelsbetingelser på websitet. Handelsbetingelserne, som ligger på websitet på det tidspunkt, hvor du afgiver din bestilling på Websitet, er gældende for dét køb.

 

Dato for revision: April 2021