RETURNERING

FORTRYDELSESRET
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på websitet. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
 

RETURNERING AF EN ORDRE
Bemærk venligst, at ordrer købt på newlinehalo.dk kun kan returneres online og ikke i vores fysiske HALO butikker. Følg guiden nedenfor.

1. Brug din returlabel
Anvend den vedlagte returlabel, hvis du ønsker at returnere din vare. Er din returlabel bortkommet, beder vi dig om at kontakte vores kundeservice. Vi gør opmærksom på, at returnering af en vare vil kræve et returgebyr. Såfremt du vælger at benytte den vedlagte returlabel, vil returgebyret automatisk blive modregnet det beløb, du får tilbage. Se det specifikke returgebyr for dit land under vores FAQ.
 

2. Gør din pakke klar til returnering
Pak varen omhyggeligt og påsæt returlabelen udenpå pakken. Sørg for, at den kan ses tydeligt, og at hverken adresse eller stregkoder er dækket til. Vigtigt: Har du flere returordrer, skal disse sendes separat, da refundering ellers ikke kan gennemføres.
 

3. Returnering
Aflever pakken på det nærmeste posthus eller pakkeshop. Det er vigtigt, at du husker at få en kvittering som bevis på din indlevering. Uden en kvittering kan vi desværre ikke erstatte/refundere en eventuelt mistet returpakke. Bemærk venligst: Alle returnerede varer skal returneres i samme tilstand, som du modtog dem. Det vil sige, at varerne ikke må være beskadiget, beskidt eller brugt (til andet end at prøve dem på), og at alle primærker, labels og emballage skal være intakte.
 

4. Refundering af beløb
Når din returnering er registreret på vores lager, vil vi hurtigst muligt behandle denne og refundere din betaling. Der kan gå op til 14 dage fra, at du afsender din returordre til, at vi har refunderet dig pengene. Så snart din returnering er blevet behandlet, vil du få en bekræftelsesmail fra os. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Bemærk, at der er længere transaktionstid på refundering til Paypal eller Mastercard. 


OMBYTNING AF VARER
Det er desværre ikke muligt at ombytte en vare. Derimod kan du returnere din ordre, og vi kan derfor refundere dit køb, så du kan lave en ny ordre. Varer, købt på udsalg eller med rabatkode, kan kun bestilles på ny med samme tilbud, hvis tilbudspriserne stadig er gældende på shoppen.

 

REKLAMATIONSRET
Den danske købelov stiller dig 2 års reklamationsret. Denne reklamationsret stilles af den forhandler, som har solgt dig produktet. Har du købt et produkt på webshoppen, kan du få pengene tilbage, hvis reklamationen er berettiget. Du kan reklamere ved at kontakte vores kundeservice. Når du reklamerer, bedes du så detaljeret som muligt oplyse, hvad reklamationen er samt vedhæfte billede af reklamationen. Afhængig af din konkrete situation, vil du modtage videre instrukser. Har du købt varen ved en af vores forhandlere, bedes du rette henvendelsen til dem. Forhandleren vil herefter behandle reklamationen i henhold til deres reklamationspolitik.

 

RETUR MED KLARNA
Når du returnerer en vare købt via Klarna, skal du følge HALOs almindelige returpolitik. Husk altid at gemme trackingnummer eller kvittering, og registrér samtidig returen i Klarna-appen via "Indberet returnering". Din betaling sættes da på pause, indtil returen er behandlet. Når returen er godkendt, refunderes beløbet til din oprindelige betalingsmetode inden for 2–5 hverdage. Læs mere om retur via Klarna her